L’obra Oxitocina XV de María José Marco és la guanyadora del XXVII Premi de Pintura ‘Ciutat d’Algemesí’, dotat amb 6.000 euros.
LVA.- L’obra de María José Marco es tracta d’una explosió de negre sobre un intens roig que es caracteritza per desenvolupar una abstracció mística i profunda que ha seduït per complet al jurat. Aquest, a més, ha tingut l’àrdua labor de seleccionar les 30 obres finalistes entre les més de 150 presentades per a l’exposició que s’inaugurarà este divendres 24 de febrer a les 19:00 hores a la Sala d’Exposicions Municipal d’Algemesí en un acte presidit per l’alcaldessa d’Algemesí, Marta Trenzano, i el regidor de Cultura, Pere Blanco, en el qual es farà entrega dels premis.
En esta edició, el jurat ha estat format per Rocío de la Vila, comissària i col•laboradora d’importants museus nacionals, Ester Alba, comissària i vicerectora de Cultura de la Universitat de València, Antonio Barroso, artista i comissari, Josep Esteve Adam, pintor, i Svitlana Davydenko, comissària de la Museum National Art Gallery de Kíev.
A més de l’obra guanyadora, el jurat ha decidit atorgar el primer accèssit a Requiem, de Miguel Castillo Oñate, que combina una configuració de l’espai geomètric i tenebrista amb elements lànguids que crea un efecte d’ambivalent realisme. Així mateix, el segon accèssit és per a l’obra Red de Mery Sales, una esplèndida creació hiperrealista que combina l’execució perfecta amb pinzellades i gestos de pigment roig. Finalment, el tercer accèssit és per a Isabel Gómez i la seua obra Magical Heads, que aborda retrats de famoses dones artistes sobre planxes d’acer amb una tècnica especial i efectiva, entre la geometria de les estructures metàl•liques i el realisme dels retrats.
Tot això fa d’aquesta edició una selecció magnífica que revisa les diferents línies d’evolució del concepte de la pintura contemporània, trencant amb materials i formats habituals, introduint teixits, i textures volumètriques. Entre elles el jurat ha destacat les obres de Jarr, Gemma Alpuente, Misael del Rosario, Inma Coll, Eduardo Serrano i Ángel Celada, o la inclusió per primera vegada d’un NFT art, imprés sobre taula, de l’artista Jesús Azogue. Completen la selecció les obres de Flórez d’Uria, Juan Antonio Ochoa, David Sánchez, Víctor Solanas, Carolina Otero, Juan José Pedrosa, Rubén Fernández, Sergio Rocafort, David Calderón, Pedro A. Quadra, Jose Luís Cremades, Gustavo Alba, José María Sánchez, Verónica Bueno i Lucía Cassiraga, entre altres.
També destacar, a més de la col•laboració de la Diputació de València en l’edició del catàleg, la participació d’alumnes del Màster en Història de l’Art i Cultura Visual i el Màster de Patrimoni Cultural de la Universitat de València en la coordinació i muntatge de l’exposició, la qual cosa fa d’aquest premi un laboratori d’intercanvi d’experiències artístiques i tècniques museogràfiques.