El Grup Scout Azahar d’Algemesí guanya el premi a la cançó més escolta al 39é Festival de la Cançó Scout.

LVA.-  El Grup Scout Azahar d’Algemesí ha fet història una vegada més en el 39é Festival de la Cançó Scout del Moviment Escolta Valencià (MEV), celebrat el diumenge 23 de febrer al Parc del Beat Pare Ferreres de l’Olleria. Amb la interpretació de Som el present, una peça composta per membres del kraal i vells llops, el grup ha aconseguit el premi a la cançó més escolta.

El festival, organitzat enguany per l’Agrupament Escolta Sant Jordi de l’Olleria, ha comptat amb la participació de diferents agrupaments escoltes de tot el territori. En el cas de l’Azahar, la interpretació de Som el present no sols ha destacat per la seua lletra reivindicativa, sinó també per la qualitat musical. A més de cantar, els educands han tingut un paper fonamental en la part instrumental, incorporant instruments com el clarinet, la flauta travessera, els bongos, la guitarra espanyola, la trompeta, el caixó i la melòdica, entre altres.

Un missatge clar: la joventut és el present

Som el present transmet un missatge clar de reivindicació de la joventut com a part fonamental de la societat actual. Des del primer vers, la cançó convida a reflexionar sobre la necessitat de viure i actuar en el present, sense esperar el futur: «Els records i memòries són passats allà lluny, i tots ells també foren el demà de qui somnia el futur». La lletra proclama amb determinació que la joventut ha d’ocupar un paper actiu en la societat: «Però ací estem nosaltres, som scouts, bona gent, volem ser veu activa, demostrar-vos que som el present».

L’energia de la cançó es reforça en la tornada, on es rebutja la idea que els joves són immadurs o incapaços: «Perquè no tenim ganes de complicacions, sols volem actuar i donar solució als problemes d’ara». Així mateix, la segona veu cantava repetidament «som el present», accentuant encara més el missatge de la peça.

Per a Miquel Cebolla, cap del GS Azahar, este premi suposa molt més que un reconeixement musical: «No només ens emportem un premi i una cançó treballada, sinó que hem despertat la inquietud per la música en l’entorn scout i el gust pels festivals de la cançó en molts dels nostres xiquets i xiquetes, i també en les seues famílies. I això, realment, no té preu. Hem plantat una llavor que ara cal cuidar i avivar perquè la flama musical del Grup Scout Azahar no s’ature mai».

Cebolla també ha volgut destacar el treball i l’esforç col·lectiu darrere d’este assoliment: «El treball ben fet sempre dona un bon fruit. L’escoltisme no va d’altra cosa que de saber adquirir compromisos i treballar per ells. Per això, la meua més sincera enhorabona a tots els que han participat d’una manera o altra en este projecte. Sou un kraal increïble, tingueu-ho present en tot moment».

Amb este èxit, el Grup Scout Azahar reafirma el seu compromís amb la música com un dels pilars fonamentals de l’escoltisme i obri la porta a continuar apostant per futures edicions del festival.

Un triomf més en la història de l’Azahar

L’última vegada que el Grup Scout Azahar va aconseguir un premi en este festival va ser l’any 2013, quan se celebrà 35é aniversari de l’agrupament, amb la cançó Seguiremos siendo scouts en una edició celebrada a Algemesí. A més, la ciutat de l’Olleria ja ha sigut escenari d’un altre èxit anterior, quan en 2004 el grup va aconseguir el tercer premi amb la cançó Sueños.

Enllaç directe a la interpretació Som el present:  https://www.youtube.com/watch?v=CinXqQzoZ0Y&ab_channel=GrupScoutAzahar

YouTube: @grupscoutazahar

Instagram: grupscoutazahar

Facebook: Grup Scout Azahar