La trobada va servir per a presentar l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Valencians.
LVA.- Prensa2, editora de La Veu d’Algemesí, va estar present en la primera Jornada de Mitjans d’Informació de Proximitat que es va celebrar a València ahir dilluns 18 de novembre, amb un èxit de participació de més de 60 assistents, entre ells editors de mitjans de proximitat, responsables de comunicació de grans empreses, administracions públiques i agències de publicitat i comunicació.
L’Hotel Senator Parque Central va ser l’espai que va acollir la trobada i el posterior dinar relacional. A més de pronunciar-se dos ponències, l’esdeveniment també va servir per presentar l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Valencians, formada per més de trenta mitjans, entre els que es troba La Veu d’Algemesí, i els seus projectes de futur.
La jornada va ser inaugurada pel president de l’AMIC Valencians, Ramon Grau, que va destacar que l’associació té com a objectiu potenciar la qualitat en el sector dels mitjans de proximitat, generar utilitats als editors i ser representatius.
Després, van intervindre Marc Jiménez, Subdirector General de Política Lingüística i Gestió del Multilingüisme de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, i Fernanda Escribano, Directora General de Promoció Institucional de la Generalitat Valenciana.
Seguidament, Josep Ritort i Àlex Ladrón de Guevara van donar a conèixer l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació Valencians. L’entitat es va presentar com una oportunitat per mostrar la força d’anar junts, les capacitats, utilitats i sinergies que es generen amb un treball en xarxa i compartit.
En acabar la presentació de l’AMIC Valencians, es va donar pas a les tres ponències de la jornada. En primer lloc, Neus Navarro, delegada a València de VIA Empresa, va obrir la ronda de conferències amb la xerrada “VIA Empresa visió de negoci des d’un mitjà especialitzat”.
Susana Lluna, periodista i consultora en estratègia digital, va continuar amb una ponència que va tractar sobre la creació d’estratègies digitals per a empreses. D’esta manera, la comunicadora va ressaltar la “necessitat d’incloure una cultura digital dins de les redaccions dels mitjans de comunicació” mitjançant una transformació digital. Esta transformació té un pilar fonamental en les persones, tal com va dir la ponent “tant la cultura com les persones són el nucli habilitador de la transformació d’una empresa”.
Finalment, va arribar el torn de l’experta en el món digital Rosalía Lloret, directora de relacions institucionals i públiques de l’Online Publisher Association Europe (OPA) i assessora independent d’Estratègia i Transformació Digital a Espanya i Latam. Sota el títol “Hi ha vida més enllà dels gegants digitals? Noves oportunitats de negoci per als mitjans”, Lloret va fer una conferència enfocada als mitjans digitals de proximitat. La ponent va situar els continguts exclusius, útils i de qualitat com una eina dels mitjans de comunicació per a aconseguir subscriptors. A més, va fer incís en que les notícies locals són les més demandades. “L’oportunitat és enfocar-nos en el que ens diferencia, buscant l’avantatge competitiva”, va estar una de les idees que va destacar.
Després de concloure la jornada amb un extens torn de preguntes, es va celebrar un dinar relacional i de debat obert.